Jogos reikmenys

Joga gyvuoja daugiau nei 5000 metų! Būdama visapusiška proto ir kūno treniruotė, joga sujungia stiprinimo ir tempimo pozas su giliu kvėpavimu ir meditacija.

Nepriklausomai nuo jūsų amžiaus, joga tinka visiems,o tokie jogos stiliai,  kaip hatha joga, suteikia ne tik stiprybės bet ir ištvermės.

Taigi ką daryti, jei esate pasirengęs pereiti į kitą lygį arba tiesiog pradėti praktikuoti jogą?

Nepriklausomai nuo amžiaus, lyties ar jūsų kasdienio darbo pobūdžio, reguliari jogos praktika puikiai tinka jūsų kūnui ir protui. Šio tipo veikla atveria erdvę visiškai sutelkti dėmesį į savo kvėpavimą, pažinti savo kūną ir atsipalaiduoti nuo kasdienio gyvenimo šurmulio. Dažnai teigiama, kad joga, skirtingai nuo kitų veiklų, nereikalauja jokių priedų. Tačiau norint patogiai, saugiai ir teisingai praktikuoti jogą – ypač pradedantiesiems – būtini pagrindiniai reikmenys:

  • Jogos kilimėlis.
  • Patogūs mankštos drabužiai.
  • Jogos kaladėlės.
  • Jogos dirželis.
  • Jogos volelis.
  • Jogos kamuolys
  • Grikių lukštų pagalvė.
  • Grikių lukštų pufas.

Į ką svarbu atkreipti dėmesį, renkantis jogos reikmenis?

Renkantis jogos reikmenis svarbu atkreipti dėmesį į medžiagas iš kurios reikmenys yra pagaminti. 

Renkantis praktikuoti jogą, niekas net neįsivaizduoja, kad yra galimybė perkrauti stuburą ar įtempti sąnarius. Kai kurių asanų atlikimas, bet kokia kaina, be pagalbos, gali sukelti apkrovą ir sužalojimus – prisiminkite tai. Ypač kai mes tik pradedame įprastą praktiką, mūsų sausgyslės ir raumenys turi sustiprėti su laiku, kad galėtume palaipsniui ir lėtai gilinti pozicijas. 

Pagrindiniai ir iki šiol svarbiausi jogos reikmenys kiekvienam jogui yra jogos kilimėlis. Joga dažniausiai praktikuojama basomis. Todėl kilimėlis užtikrina izoliaciją nuo kietos, dažnai šaltos, taigi ir nemalonios žemės. Dėl medžiagos, iš kurios jis pagamintas, kilimėlis palengvina mankštą, nes neleidžia paslysti. Kilimėlį lengva naudoti, tiesiog patieskite jį ant grindų prieš praktiką ir suvyniokite po praktikos.

Jogos reikmenys ir jų pritaikymas

  • Daugelyje asanų nedidelės putų ar kamštinės medžiagos kaladėlės naudojamos kaip kūno atrama tam tikroms asanoms atlikti. Naudojant juos lengviau atlikti tam tikras pozicijas teisingai ir neapkraunant sąnarių ir sausgyslių. Tai ypač naudinga pradedantiesiems, tačiau taip pat yra neatskiriama pažengusiųjų praktikos dalis.
  • Jogos diržas stabilizavimui.

Jis skirtas stabilizuoti kūno poziciją atliekant tam tikras asanas. Svarstant, kurį jogos diržą pasirinkti, turėtumėte atkreipti dėmesį į jo ilgį, medžiagą, iš kurios jis pagamintas, ir diržo ilgaamžiškumą.

  • Jogos volelis – taip pat naudojamas kaip atrama tam tikroms asanoms atlikti. Paprastai naudojami sėdint ar gulint. Dažnai būna gana sunkūs, tačiau jiems netrūksta minkštumo, o jų formą lengvai prisitaiko prie kūno, tad tampa daug lengviau individualizuoti savo praktiką. Paprastai praktikos metu jogos volelis dedamas po nugarą, tarp kojų arba ant kojų.

Nauda sveikatai

Jau seniai žinoma, kad žmonės praktikuodami jogą gali sumažinti kraujospūdį ir sulėtinti širdies susitraukimų dažnį. Lėtesnis širdies susitraukimų dažnis gali būti naudingas žmonėms, turintiems aukštą kraujospūdį ar širdies ligas, ir žmonėms, kurie patyrė insultą. Kai kurie jogos stiliai naudoja meditacijos metodus, kurie padeda nuraminti protą ir gydo sąmonę, jogos naudą galime palyginti su akupunktūra. Mažiau streso – daugiau ramybės.

Praktikuodami jogą taip pat galite sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje bei pagerinti imuninės sistemos funkcijas.

Bet kuriame jogos lygyje tikriausiai greitai pradėsite pastebėti naudą. Vieno tyrimo metu žmonės pagerino savo lankstumą iki 35% tik po 8 savaičių jogos.

O naudojant naudingus jogos reikmenis galima visiškai įsisavinti ir kontroliuoti savo judesius, taip pat kvėpavimą, kuris vaidina svarbų vaidmenį jogoje. 

Jogos reikmenys ir taisyklingas jų naudojimas reiškia pratimo komfortą – juk joga neturėtų būti susijusi su kova su savo kūnu.

Kilimėlis yra numeris vienas, nes tai tiesiog viskas, ko jums reikia norint pradėti. Nereikia nieko ypatingo ar brangaus.

Jogos kaladėlės naudojamos norint pagilinti jūsų tempimus ir pozas, taip pat užtikrinti tinkamą pozų atlikimą praktikos metu.

Jogos dirželiai yra naudojami panašiai kaip jogos blokai, nes padeda sureguliuoti laikyseną ir lengviau atlikti asanas. 

Palyginti naujas jogos aksesuaras rinkoje yra jogos ratas. Daugiausia naudojamas sudėtingesnėms pozoms, ratas padeda atidaryti priekinį šoninį korpusą ir “išvynioti” stuburą. Tai reiškia klubų lenkiamuosius raumenis, pilvą, krūtinę ir pečius. Ištiesdamas priekinę pusę, jis saugiai, bet giliai masažuoja visą stuburą. Norintiems gilintis į nugaros lenkimus ir dilbių pusiausvyrą, ratas gali būti jūsų naujas geriausias draugas, o kasdieninis jo naudojimas praktikoje gali būti ir puikus nugaros masažas.

Pritaikymas reabilitacijai

Jogos reikmenys ir jų naudojimas reabilitacijai yra puikus būdas pagerinti savo lankstumą ir pagilinti ištvermę. Beveik kiekvienas gali tai padaryti, o ir jogos reikmenys skirti ne tik dažnai sportuojantiems žmonėms. Jogos reikmenys ne tik pagerina raumenų tempimo darbą bet ir padeda geriau judėti, todėl praktikų metu jaučiamas mažesnis nuovargis. Kadangi visi jogos reikmenys puikiai pritaikomi reabilitacijai – naudojami ne tik kilimėliai, bet ir jogos volelis, kaladėlės, gumos ar dirželis – visi šie reikmenys yra naudingi ne tik reabilitacijos, bet ir įprastos fizinės praktikos metu.

Jogos reikmenys ne tik gali padėti žmonėms, kurie atsigauna po traumų, pagerinti psichologinę būklę bet ir suteikti fizinės ištvermės ilgesnių reabilitacinių praktikų metu. Kadangi jogos reikmenys padeda išlaikyti struktūrą ir pasiekti tinkamą pozos formą:

– Dirželis padeda išlaikyti struktūrinį stuburo išlyginimą. 

– Meditacinė pagalvė padeda numalšinti kai kuriuos nepatogumus, kylančius pripratus prie naujų pozų. 

– Mankštos kamuolys naudojamas kūnui sustiprinti ir ištempti, gerinant pagrindinį kūno stabilumą ir pusiausvyrą.

Yra daugybė jogos reikmenų kurie tinka masažui ar reabilitacijai, be to visus reikmenys galima patogiai užsisakyti internetu.

Filtruoti